ponedjeljak, 20. veljače 2012.

FBI rukavice- kod Jelene

Portugalski kruh


Pekarske rol kifle i rol viršle


Opet se igram u  FBI rukavicama, ovu igru osmislila je Majamac a trenutno istražujemo blog naše Jelene.  Uvijek me oduševi svojim korak po korak prikazima pripreme pojedinih jela. Posebno mi se sviđaju razni kruhovi i peciva i prekrasne torte. Kako me je zima zatvorila u kuću učinilo mi se zgodno da isprobam kruh i kifle. Odabrala sam portugalski kruh i pekarske kifle.


za portugalski kruh je potrebno

početno tijesto(starter)

125 gr brašna
125ml vode
1 žličica kvasca
1/2 žličice šećera

Promješati sastojke za starter i ostaviti ih da se odmaraju 30 minuta.


kukuruzni škrob

90ml vrele vode
2 žlice gustina
nekoliko žlica hladne vode.

U hladnoj vodi razmutiti gustin pa ga dodati u vrelu vodu i kuhati kratko dok se ne zgusne. Ostaviti ga da se malo ohladi.

+ 80 gr kukuruznog brašna
250gr bijelog glatkog brašna
1 žličica soli

U veliku posudu staviti kukuruzno i pšenično brašno, žličicu soli, startet i kukruzni škroz. Umjesiti tijesto pa ga ostaviti na toplom da se udvostruči. Pripremiti pleh za pečenje, ja sam na pleh stavila papir za pečenje i na njega posula sjemenke sezama, bundeve, suncokreta i lana. Na to  prebaciti tijesto i i lagano rukama bez da mjesite oblikovati štrucu. Ostaviti da se diže još 45minuta. Peći u toploj pećnici na 20 stupnjeva 30 minutra pa smanjiti temperaturu na 180  i peći  još30minuta. U pećnicu priej pečenja staviti lončić s vrelom vodom.Ovdje možete vidjeti kako je Jelena pripremila kruh.




za kifle je potrebno

60gr svježeg kvasca ili vrećica suhog kvasca

1kg glatkog brašna
250ml mlijeka
250ml ulja
150ml mlake vode
mrva soli
 
Kvasac staviti u zdjelicu sa 100 ml tople vode, žličicom šećera i brašna, i ostaviti na toplom da se digne.Brašno prosijati u zdjelu, pa dodati ulje, mlijeko,  dignuti kvasac i još 150 ml vode.Umjestiti tijesto koje se ne lijepi iza ruke.Tijesto je mekano, nema potrebe za čekanjem i može se odmah pripremiti za pečenje. Ja sam napravila nekoliko kiflica a u ostatak tijesta zamotala sam hrenovke. Premazati razmućenim jajetom i po želji posuti sjemenkama ili krupnom soli.Tijesto mi se jako svidjelo i od sad ću ga redovito koristiti kod izrade kiflica, planiram probati i s slatkim punjenjem.

21 komentar:

  1. Izgleda da su nam svima kiflice s hrenovkama zapele za oko. Sviđa mi se kako si ih zamotala.

    OdgovoriIzbriši
  2. Kako volim ovo vrijeme kad je vani hladno a doma sve miriše po pečenom domaćem kruhu :) Krasne su ti izvedbe

    OdgovoriIzbriši
  3. Super izbor ! Kod jelene su recepti za kruh i peciva definitivno posebni. I kruh i kifle si odlično napravila, super izgleda !

    OdgovoriIzbriši
  4. Mnogo ti je lepo ovo pecivo - i jedno i drugo.

    OdgovoriIzbriši
  5. Divno ti je sve ispalo, a naročito mi se dopadaju ovee šare na kiflicama, baš su dekorativne. Hlab je sjajan, Jasnin je recept, a ja sam ga pravila nebrojeno puta. Hvala na isprobavanju!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. tijesto za ove kiflice je stvarno fantastično a kruh je odličan!!hvala ti što si te recepte podjelia s nama!

      Izbriši
  6. I jedno i drugo izgledaju odlično, morat ću ih i ja isprobati :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Ove hrenovke u pecivu izgleda predobro! Bravo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala, razmišljam o drugim punjenjima jer je tijesto izvrsno!

      Izbriši
  8. Savršeno izgleda sve,mogu misliti kako je ukusno:)

    OdgovoriIzbriši
  9. Tako ti je divno ispalo, ove kiflice su mi zakon ovako zamotane!

    OdgovoriIzbriši
  10. Meni su Jelenine kifle postale omiljene! :) Sjajne su. Ovaj put sam odolela virslama, ali sledeci put necu... :)

    OdgovoriIzbriši
  11. odlično! jako mi se sviđa kako si rezala i motala ove kifle.

    OdgovoriIzbriši
  12. mmm...izgleda jako fino! posebno kifle

    OdgovoriIzbriši