srijeda, 4. siječnja 2012.

Moja mađarica


Ja ustvari nisam tip od svatovskih kolača, ne volim te suhe, jednolične, obično sve filane istom kremom, osim mađarice. Nju obožavam. Kad sam je prvi put radila, a bilo je to jako davno, negdje prije 15tak godina, nisam ni slutila da ima toliko različitih verzija ovog kolača. Dobila sam recept od frendice odnosno njene mame i napravila sve kao je pisalo, i...svi smo se oduševili. Rijetko sam radila taj kolač, oduzme mi prilično puno vremena, pa sam se radije prebacila na torte. I tako sam opet poželjela raditi moju mađaricu ali recept sam negdje zametnula.  Kad sam krenula u potragu za receptom po internetu, otvorila se prava pandorina kutija, teško je bilo prepoznati onaj pravi, sve čega sam se sjećala je da je za kremu potrebno šećer karamelizirati. I da, mogla sam nazvati frendicu ali nisam.  Kombinirala sam dva različita recepta i dobila jednu finu mađaricu. Stari recept još nisam pronašla ali više ga ni ne tražim.Ovako ja radim mađaricu.


za kore je potrebno (Josipin recept)

600 gr brašna
80 gr maslaca
140 gr šećera
2 jaja
1 vrećica praška za pecivo
180 gr kiselog vrhnja

Zamijesiti tijesto od sastojaka pa ga podjeliti na 4 kugle, ja sam radila 5. Listove razvaljati vrlo tanko i peći na obrnutoj strani pleha veličine 32x32. Nije potrebno mastiti pleh niti stavljati masan papir. Kore se peku direktno na plehu. Svaku koru peći  do maksimalno 10 minuta na 170 stupnjeva, dok  rubovi lagano ne potamne. Kore slagati jednu na drugu s masnim papirom između i ostaviti ih da se hlade, dok se krema skuha.

za kremu je potrebno (ovo je moja varijanta kreme)

300 gr šećera
250 gr margarina
1 l mlijeka
40 gr  bio kakao praha
7 žlica oštrog brašna
+ 50 gr tamne čokolade

čokoladna glazura

Pržiti šećer do zlatno žute boje, nakon toga dodati mu margarin i kad se on otopi dodati smjesu mlijeka, brašna i kakao praha. Ja sam dodala i čokoladu radije jačeg čokoladnog  okusa. Miješati dok se karamel ne otopi i sve zajedno ne zgusne u kremu. Bitno je da se kolač slaže dok je krema još vruća.  Na pladanj staviti jednu koru, premazati je 1/4 kreme i ponavljati postupak dok se ne iskoristi sva krema  i sve kore. Zadnju koru lagano pritisnuti, pokriti folijom i staviti na hlađenje. U zimskim mjesecima kolače hladim na balkonu. Ohlađenu mađaricu prekriti čokoladnom glazurom!

Broj komentara: 18:

  1. moram škicnut svoj recept i usporediti, izgledaju slično. moja mađarica se doslovno topi u ustima. ali nisam ljubitelj izrade kolača oko kojih ima toliko 'prčkanja' - sto i jedna kora i sl. ali moj brat ovaj kolač obožava. do te mjere da se oženio mađaricom! ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Divan recept i ja radim tako da otopim šećer ali ne stavljam margarin dok se ne otopi baš intersantno.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja ih volim raditi, ali ne volim jesti. Mađaricu nisam nikad voljela :) Ova tvoja jako dobro izgleda, djeluje sočno i mekano, savršeno

    OdgovoriIzbriši
  4. jako volim mađaricu, ali rijetko je napravim jer mi je komplicirano tanjiti kore, iako imam sistem ali nekako mi se neda, pa onda čekam da je baka napravi
    tvoja predivno izgleda, ovako sve kore isto rastanjene, predivno

    OdgovoriIzbriši
  5. Nisam je već dugo radila, a to mi je odličan kolač.
    Divno ti je ispala

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala ti što si isprobala moj recept za kore, meni su savršene! jako lijepo ti je ispala i vrlo bih rado probala jednu kockicu. ;) Krema isto djeluje jako fino. :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Stvarno izgleda savrseno...Srecna Nova godina...

    OdgovoriIzbriši
  8. Prekrasno ti je ispala. Moram reći da ja isto ne pravim Mađaricu, nekako mi nešto fali ovom kolaču. Radije se opredjelim za onaj moj Slagani kolač:)

    OdgovoriIzbriši
  9. Izgleda savrseno!
    Sretna Nova godina, Tamara!

    OdgovoriIzbriši
  10. Mađaricu volim, ali nisam ljubitelj prženog šećera.

    OdgovoriIzbriši
  11. hvala vam na komentarima

    @sani, nadam se da mu mađarica često radi mađaricu!

    @Josipa, jako sam zadovoljna s "tvojim" korama

    @Snježa, moram baciti oko na taj tvoj slagani kolač

    @What`s for dessert, meni se nikako nisu svidjele one puding kreme u mađarici, ovo je za mene prava mađarica

    OdgovoriIzbriši
  12. Jako lijepo izgleda, a recept se čini odličan!

    OdgovoriIzbriši
  13. Jako, jako dugo ju nisam radila i dobro si me podsetila... Prelepa je, a i fotke mi se bas dopadaju! :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Ni ja nisam od svatovskih kolača, ali Mađaricu volim! Tvoja jako divno izgleda i zvuči! Btw, kore su ti jako lijepo ispale :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Mnogo ti je lepa mađarica, moraću jednom da napravim.

    OdgovoriIzbriši
  16. Odlično si napravila mađaricu ! baš lijepo izgleda, super rezana, recept je odličan !

    OdgovoriIzbriši
  17. hvala cure, jako sam zadovoljna ovim receptom!!

    OdgovoriIzbriši