nedjelja, 22. siječnja 2012.

Torta sa skutom, bademima i poširanim kruškama!!





Već dugo šetam oko ovog recepta, i napokon sam se odlučila da ga isprobam. Zovu je još i Torta Amalfi, po gradiću  na obali Italije iz  kojeg navodno potječe. Pridržavala sam se recepta iz kuharice Dolci del sole i jako sam zadovoljna rezultatom, toliko zadovoljna da je torta nestala u jednom danu. Jedina razlika je oblik, u originalu je klasična okrugla torta i lješnjacima koje sam zamjenima bademima.


za poširane kruške  potrebno je

2 zrele kruške, ja sam koristila Williams
200 ml vode
120 gr šećera
mahuna vanilije

U lončić staviti vodu, šećer i  otvorenu mahunu, i ostaviti da se kuha dok se šećer skroz ne otopi. Kruške oguliti, prerezati na četvrtine, očistiti srčiku i staviti u lončić s vodom na laganu vatru.Trebale bi biti kuhane za 10-15 minuta. Pazite da se ne prekuhaju. Kad su kruške gotove, izvaditi ih iz sirupa, a sirup reducirati. Kasnije se sirup koristi za zaslađivanje kreme i vlaženje biskvita.Ako ne želiti imati sitne crne sjemenke u torti, predlažem da kroz duplu gazu i cjedilo procjedite sirup.


 za biskvit je potrebno

100 gr badema, blanširati, oguliti, prosušiti u pećnici pazeći da ne dobiju boju, samljeti dva puta, prvi put same a drugi put s brašnom
30 gr brašna
3 jaja
60 gr šećera
5 žlice ulja

Cijela jaja mutiti sa šećerom dok se ne utrostruči smjesa, dodati  brašno s bademima i ulje i lagano mješati s kuhačom, pazeći da se jaja ne "ispušu". Peći u plehu od pećnice ili u dva kalupa za torte standardne veličine, 180 stupnjeva, 15min.



Za kremu je potrebno

400 gr kravlje skute (prethodno istisnute kroz cjedilo)
150 ml slatkog vrhnja
poširane kruške
sirup

Slatko vrhnje umutiti pa mu dodati omekšalu skutu, zašećeriti sirupom u kome su se kuhale kruške.Kruške nasjeckati an sitne kvadratiće i umješati u kremu. Sad možemo složiti tortu, na pladanj staviti  prsten za tortu i oblošiti ga masnim papirom, prvi biskvit pa  lagano  poštropljen  sa sirupom, staviti kremu i poklopiti drugim biskvitom. Malo pritisnuti da se krema ispod biskvita poravna.Ostaviti preko noći u hladnjaku.
Prije serviranja tortu posuti mljevenim šećerom.


Broj komentara: 17:

  1. Odlična tortica,baš mi se dopala!

    OdgovoriIzbriši
  2. Izgleda tako delikatna i nežna. Bravo za dekoraciju!

    OdgovoriIzbriši
  3. Tako je nježna i privlačna. Jako mi se sviđa!

    OdgovoriIzbriši
  4. ajme, ovo prekrasno izgleda, a sigurna sam da tak "izgleda" i iznutra. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Obožavam kruške i ovo je torta baš za mene!

    OdgovoriIzbriši
  6. ovo mi djeluje osvježavajuće i istovremeno tako nježno, jako mi se sviđa!

    OdgovoriIzbriši
  7. Jako mi se sviđa,izgleda genijalno!

    OdgovoriIzbriši
  8. Torta djeluje jako nježno i lagano, baš po mom guštu. Sviđa mi se što si je napravila u neklasičnom duguljastom obliku, baš je šarmantna.

    OdgovoriIzbriši
  9. Prekrasna je, a vjerujem jednako i fina, isprobat cu sigurno!

    OdgovoriIzbriši
  10. E pa mogu ti reć da ti se odlazak u kuhinju koji si najavljivala svakako isplatia. U svakom pogledu! Volim skutu u kolačima, a posebno mi se sviđa što si stavila bademe. Jako nježna, fina tortica. Sigurna sam da je bila fantastična jer upravo tako i izgleda :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Baš divna i s dodatkom meni omiljene skute i još s kruškama koje tako malo upotrebljavamo u finim slasticama kao što je ova tvoja.

    OdgovoriIzbriši
  12. Krasno izgleda, baš lagno.Jako volim kruške u desertu ali nis baš česte u tortama.sigurno ću isprobati.

    OdgovoriIzbriši
  13. Jako lep recept. Nikada nisam pravila kolac sa kruskama, a ni sama ne znam zasto. Ili su mi jako skupe da ih stavim u kolac ili ih suvise brzo smazemo sveze... Ali stavljam ovu tortu na listu cekanja jer mi se jako svidja.

    OdgovoriIzbriši
  14. moram priznati da jako lijepo izgleda, kruške u kolaču su mi za sad još nepoznanica, a i cijela kombinacija djeluje vrlo primamljivo

    OdgovoriIzbriši